top of page
Zoeken
  • Mooij bij Karin

Schone start. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!



Je lichaam is net een machine; het heeft ook onderhoud nodig. Als afval- en gifstoffen zich in het lichaam ophopen, kan je last krijgen van allerlei gezondheidsklachten. Ons lichaam wordt dagelijks blootgesteld aan toxines. Dit zijn giftige stoffen die schadelijk zijn voor het lichaam en komen ons lichaam binnen via voeding, zoals:


* E-nummers * suiker * koffie * alcohol * geraffineerde (bewerkte) voeding


Daarnaast zijn er lifestyle factoren die zorgen voor een nog grotere belasting van ons lichaam. Denk aan:


* stress * onregelmatig en verkeerd eetpatroon * medicijngebruik * te weinig slapen * te weinig bewegen * synthetische cosmetica * plastics * wasmiddel * uitlaatgassen


Als ons lichaam over voldoende eiwitten, gezonde vetten, vitaminen, mineralen en spoorelementen beschikt, zou de lever in staat moeten zijn deze stoffen te elimineren.

Het lichaam gaat hard aan de slag om de gifstoffen af te breken en te verwijderen. De lever en de nieren spelen hier een grote rol in. Maar ook de darmen, longen en lympfen spelen een belangrijke rol. Als het lichaam de hoeveelheid toxines niet meer aankan wordt het opgeslagen in onderhuids bindweefsel of vetweefsel.


Welke lichamelijke klachten kan je hebben bij een teveel aan toxines:


* hoofdpijn * vermoeidheid * hormoonverstoringen * verslechterd immuunsysteem

* stofwisselingsproblemen * psychische klachten * problemen met de schildklier * huidproblemen


Hoe kan je een teveel aan toxines beperken? Door de volgende 6 tips:


1. Gezond voedingspatroon

Probeer zo puur en vers mogelijk te eten. Zorg ook voor voldoende vezels zoals peulvruchten, volkoren/volle granen en zaden, groenten en fruit. Dit helpt om afvalstoffen te verwijderen.


2. Drink voldoende water

Zorg dat je dagelijks 1,5 liter water drinkt. Thee is prima, dat telt ook mee. Water en thee zorgen ook voor het verwijderen van afvalstoffen.


3. Vermijd stress

De hormonen die vrijkomen bij stressvolle situaties (adrenaline, cortisol) creëren toxines die ervoor zorgen dat het ontgiften minder efficiënt en trager verloopt.


4. Goede nachtrust

Ons brein in slaapstand ondergaat een schoonmaakbeurt. Als je niet voldoende slaap krijgt, blijft er een hoeveelheid gifstoffen in de hersenen achter. De richtlijn voor volwassenen is tussen de 7 en 9 uur slaap.


5. Beweeg

Het lymfesysteem (onderdeel van het uitscheidingssysteem) kan alleen functioneren bij voldoende beweging. Een goede richtlijn is elke dag minimaal een half uur matig intensief bewegen en 2 keer per week intensief. Kies een sport die je leuk vindt, dan hou je het vol.

Overdrijf niet, want bij overmatig sporten en overbelaste spieren produceert het lichaam veel melkzuur, wat het lichaam weer verzuurt.


6. Gebruik natuurlijke beauty producten

In cosmetica zit vaak microplastic en chemicaliën. Dit zijn synthetische verzorgingsproducten. Alles wat je op je huid aanbrengt, kan de huid binnen dringen en via de bloedbaan in ons lichaam terecht komen. Dan kan je beter zorgen dat de producten puur natuur zijn. Alle producten van Naturgeist zijn puur natuur zonder synthetische stoffen.



Tot slot het volgende: ik probeer zelf alles zo goed mogelijk na te leven. En natuurlijk lukt mij dat ook niet 100%. De 80/20 regel is voor mij prima vol te houden. 80% gezond en 20% een beetje zondigen. Anders wordt het wel heel saai. Verder zorg ik voor voldoende vitaminepreparaten: magnesium (bij intensief sporten) , vitamine C (omdat ik geen citrusvruchten kan verdragen), vitamine D (tegenwoordig het hele jaar door) en verder omega 3 en 6, calcium, zink en vitamine E. Niet alles tegelijk, ik wissel het af. Bovengenoemde is goed voor je lichaam en dus ook goed voor je huid!


Wees zuinig op je huid, je hebt er maar één!


Liefs Karin


#mooijbijkarin #schoonheidssalon #schoonheidsspecialist #gezichtsbehandelingen #naturgeist #naturgeistcosmetica #natuurkracht #natuurkrachtcosmetica #vitaminepreparaten #goedestart #gezondeten #ooij #ooijbijnijmegen #nijmegen #bergendal



18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page